(Välj varumärke)
Startsidan / Vanliga frågor

Vanliga frågor

Betalning

Vad kostar frakten?
49 kr om du hämtar ut paketet på ett DHL Service Point. Om beställningen överstiger 499 kr i varuvärde debiteras ingen fraktavgift. Vill du ha hemkörning kostar frakten 69 kr eller 39 kr om beställningen överstiger 499 kr.
Vilka betalsätt erbjuder ni?
Vi använder Klarna Checkout som gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Med Klarna Checkout kan du välja att betala med faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank.
Jag har en fråga om min faktura?
Enklast är att kontakta vår samarbetspartner Klarna som hanterar detta åt oss. Du når dem på telefon 08-120 120 10 eller info@klarna.se.
www.klarna.com/se/kundservice
Varför har jag inte fått någon faktura?
Fakturan mejlas direkt från Klarna några timmar efter vi skickat din order, om du inte hittar fakturan i din inbox, titta gärna i mappen för skräppost. Vänligen kontakta vår samarbetspartner Klarna om du fortfarande inte hittar fakturan. Du når dem på telefon 08-120 120 10 eller info@klarna.se. www.klarna.com/se/kundservice
Sparar ni mina kortuppgifter?
Nej. Då alla kortbetalningar går via Klarna får Jordklok AB aldrig ta del av dina kortuppgifter.
Kan jag lägga till en produkt i en order jag redan gjort?
Nej, efter att en beställning är lagd går det dessvärre inte att lägga till en vara.

Leveranser

Kan jag ändra leveransadress?
Nej, efter att din beställning är gjord går det tyvärr inte att ändra leveransadress.
Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?
Ej uthämtade paket debiteras med en avgift om 199 kr för att täcka extra frakt- och administrationskostnader.
Hur lång är leveranstiden?
Normal leveranstid med DHL Service Point är 1-2 vardagar från det att försändelsen lämnar oss. Hemkörning tar oftast en dag längre än DHL Service Point.
Det saknas en vara eller något är skadat i paketet, vad gör jag?
Kontakta oss snarast via kontaktformuläret eller mejla oss på info@jordklok.se så gör vi vårt bästa för att lösa det.

Produkter

Testas era produkter på djur?
Nej. Inga produkter i vår butik är testade på djur.
Hur vet jag om en produkt är vegansk?
Alla våra veganska varor är markerade med en vegan-symbol som du finner under köpknappen på produktsidorna. Det går även att använda sig av filtreringsfunktionen inne på kategorisidorna där man klickar på "märkning" och sedan väljer en eller flera certifieringar.
Kan ni ta hem en produkt som jag saknar i ert sortiment?
Mejla oss gärna på info@jordklok.se så kommer vi att göra vårt bästa för att uppfylla er önskning.

Returer och reklamationer

Hur gör jag om jag vill returnera en vara?
Vänligen kontakta oss direkt via vårt kontaktformulär eller mejla oss på info@jordklok.se.
Efter godkänt returärende så skickas varorna in till nedan adress tillsammans med namn och ordernr:
Jordklok.se
Karlsbodavägen 13 E
16867 Bromma
När får jag pengarna tillbaka?
Efter vi mottagit din retur tar det upp till 14 dagar innan beloppet för varorna finns på ditt konto, normalt sett går det dock på ett par bankdagar.

Övrigt

Har ni någon fysisk butik?
Nej. Det går endast att beställa vi vår nätbutik.
Hur använder jag ett presentkort jag fått?
Klicka på länken "Jag har en rabattkod" i kassan. Ange din presentkortskod i fältet som öppnas och klicka på knappen "Lägg till".
Jag hittar inte det jag söker på denna sida, hur kontaktar jag er?
Du kan kontakta oss via mejl info@jordklok.se eller telefon 08-6181213. Våra telefontider är helgfria vardagar mellan 09:30 - 17:00.

Kundservice

Beställning

  1. Leta upp produkten du vill köpa, välj knappen "LÄGG I KUNDVAGNEN", varan hamnar nu i varukorgen som är placerad högst upp till höger av hemsidan.
  2. När du har handlat klart väljer du (klickar på) "TILL KASSAN".
  3. Här finns en summering av dina inköp och du kan enkelt ändra antal eller ta bort produkter.
  4. Välj ditt önskade leveranssätt.
  5. Fyll i dina personuppgifter och leveransadress om de inte redan är ifyllda. (Ange ditt mobiltelefonnummer om du vill ha SMS-avisering, i annat fall skickas aviseringen via e-mail eller post).
  6. Efter att du har bekräftat köpet får du möjlighet att välja betalsätt.
  7. Kryssa i att du godkänner köpvillkoren och tryck på knappen "Bekräfta beställning".
  8. Du får nu en orderbekräftelse via mail och dina varor är inom kort på väg till dig.

Leverans

Alla leveranser sker med av oss vald speditör, vanligtvis DHL Sverige. En orderbekräftelse får du via mail och från DHL får du en uthämtningsavi via mail eller ett sms om du angett ditt mobilnummer på din beställning. Du hämtar därefter ut ditt paket på utlämningsstället angivet på din avi. Våra produkter finns i lager (om annat ej anges) och vi skickar dina varor inom 1-2 arbetsdagar.

DHL Service Point utlämningsställe:
Endast 49 kr debiteras i fraktavgift. Om beställningen överstiger 499 kr i varuvärde debiteras ingen avgift för frakt.

Hemkörning / DHL utkörning till företag:
Endast 69 kr debiteras i fraktavgift. Om beställningen överstiger 499 kr i varuvärde debiteras 39 kr.

Outlösta paket (ej uthämtade försändelser):
Vi förbehåller oss rätten att debitera dig kostnaderna för returfrakt, expeditionskostnad etc. Du kommer att bli debiterad med minimiavgift 199:- vid outlösta paket. Försändelsen ligger på uthämtningsstället i 14 dagar innan den returneras till oss.

Betalsätt

Privatkunder:
Vi använder Klarna Checkout som gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst.

Klarna Checkout skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Antingen med faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Allt är lika säkert. Om du vill kan du koppla en PIN-kod till Klarna Checkout.

Läs betalningsvillkoren.

Företagskunder:
Företagskunder kan välja att betala 14 dagar i efterskott genom att välja Klarna Faktura som betalsätt. Ingen faktureringsavgift tillkommer. Fakturan skickas via e-post.

Läs betalningsvillkoren.

Reklamationer

Skulle vi leverera fel antal varor är vi angelägna om att du meddelar oss så snart som möjligt så att vi får rätta till felet. Enklast sker detta genom att du kontaktar oss via mail på info@jordklok.se. Lämna gärna en kort beskrivning av problemet samt ditt ordernummer så kontaktar vi dig snarast.

Returer

Vi strävar alltid efter att erbjuda en så snabb och korrekt leverans som möjligt. Skulle det ändå uppstå ett fel med din leverans så är det viktigt att du kontaktar oss direkt via vårt kontaktformulär eller mailar oss på info@jordklok.se.

Efter godkänt returärende så skickas varorna in till följande adress tillsammans med ordernummer:

Jordklok.se
Karlsbodavägen 13E
16867 Bromma

Garantivillkor

Normalt lämnar vi 1 års garanti på våra varor, dock med undantag för förbrukningsvaror. Garantin gäller om någon vara, trots normal användning, skulle gå sönder. Garantin gäller från inköpsdatum och omfattar reparation av fabrikations- och materialfel. Expeditionsnota / garantibevis / kassakvitto skall uppvisas vid garantianspråk. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut.

Öppet köp

Vi lämnar öppet köp i 30 dagar och accepterar retur mot full återbetalning av varan exklusive fraktkostnaden. För att åberopa öppet köp får produkten ej vara öppnad, använd eller förstörd. Öppet köp gäller endast privatpersoner, ej företagskunder.

För företagskunder får retur ske inom 10 dagar från leveransdagen under förutsättning att produkten återlämnas i oskadat och obrukat skick i obruten originalförpackning.

Priser

Alla priser i vår webbutik är inklusive moms, 25 % alternativt 12 eller 6 %. Vi reserverar oss för fel angivet pris på sidan och förbehåller oss rätten att ej leverera en vara om detta skulle ske.

Vi tar inte ut några expeditionsavgifter eller andra avgifter. Det pris du ser i kassan vid betalning är ditt totalpris för varan. Fraktkostnaden finns specificerad som en egen post. Den enda kostnad som kan tillkomma är om du väljer betalning mot faktura.

Jordklok.se - Handla naturligt, ekologiskt och hållbart!

Vi är en av Sveriges ledande nätbutiker för ekologisk kroppsvård, naturlig tvätt- och rengöring samt det mesta du behöver för en hållbar livsstil! Har du tips och råd att dela med dig, eller saknar du din favoritprodukt, tveka då inte att kontakta oss!

Läs mer om oss »